REGULAMIN ROZGRYWEK
Rozdział I ORGANIZATOR
- Organizatorem rozgrywek amatorskiej ligi paintballowej zwanych dalej: ALP) jest Klub Uczelniany Akademickiego Związku Sportowego Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, ul. Mariana Langiewicza 22, 20-032 Lublin.
- Nad organizacją i prawidłowym przebiegiem rozgrywek czuwa wyznaczony koordynator zadania – Rafał Walczyk.
Rozdział II CEL
- Celem zadania jest propagowanie zdrowego stylu życia i aktywności ruchowej poprzez sportową rywalizacje grupową.
Rozdział III MIEJSCE I CZAS
- Terminy poszczególnych turniejów zostały podane na stronie paintball.azs.umcs.pl w zakładce „Terminarz i wyniki”
- Rozgrywki odbywać się będą na polu paintballowym pod Lublinem – „AZS Arena”, Marynin 100
- Rozgrywki będą odbywału się raz na 2 tygodnie w weekendy w okresie od czerwca do końca października 2018 roku.
Rozdział IV UCZESTNICTWO
- Zgłoszenia drużyn jak i poszczególnych zawodników odbywają się drogą elektroniczna przez stronę internetową paintball.azs.umcs.pl – zakładka „Rejestracja”.
- Uczestnikiem rozgrywek ALP może być osoba, która ukończyła 18 lat. Warunkiem uczestnictwa osoby niepełnoletniej w rozgrywkach jest samodzielne wypełnienie formularza oraz załączenie skanu wypełnionego i podpisanego oświadczenia o wyrażeniu zgody na uczestnictwo przez swoich opiekunów. Oświadczenie można pobrać POD LINKIEM.
- Warunkiem dodatkowym uczestnictwa w rozgrywkach ALP jest posiadanie przez każdego zawodnika aktualnego ubezpieczenia NNW. Zawodnik oświadcza posiadanie ubezpieczenia NNW poprzez zaznaczenie checkboxa podczas indywidualnej rejestracji za pośrednictwem strony www.paintball.azs.umcs.pl (zakładka „Rejestracja uczestnika”)
- Do rozgrywek dopuszczana jest Drużyna po:
a) zrejestrowaniu zgłoszenia Drużyny przez Kapitana Drużyny. Kapitan Drużyny musi być osoba pełnoletnia. Zgłoszenia przyjmujemy tylko drogą internetową przez stronę www.paintball.azs.umcs.pl (zakładka „Rejestracja drużyn”).
b) zgłoszeniu wymaganej ilości osób w drużynie (patrz pkt.6)
- Do rozgrywek dopuszczany jest uczestnik po: dokonaniu indywidualnej rejestracji. Oznacza to, ze każda osoba która chce wziąć udziału w rozgrywkach musi samodzielnie wypełnić elektroniczny formularz zgłoszenia uczestnika na stronie www.paintball.azs.umcs.pl (zakładka „Rejestracja uczestnika”). Dokonanie rejestracji jest równoznaczne z akceptacją regulaminu ALP oraz deklaracją posiadania ubezpieczenia NNW.
- Drużyna biorąca udział w rozgrywkach musi składać się z minimum 6 a maksymalnie 8 uczestników rozgrywek ALP.
- Zawodnik występujący w ALP może grać tylko w jednej Drużynie.
- Za zgodą Komisarza ALP możliwy jest transfer zawodnika do innej Drużyny.
- W trakcie rozgrywek ALP można dopisać nowych zawodników do poszczególnych drużyn tylko wtedy gdy koordynator zadania uzna to za słuszne rozwiązanie. Wówczas odbywa się bezpośrednio u koordynatora zadania.
- Zgłoszenie nowego zawodnika odbywa się poprzez:
a) dostarczeniu koordynatorowi zadania podstawowych informacji o uczestniku (imię, nazwisko, Pesel, wiek, mail, telefon) oryginału lub przesłaniu na maila (r.walczyk@azs.umcs.pl).
b) przedłożeniu koordynatorowi zadania odręcznie napisanego oświadczenia o posiadaniu ubezpieczenia NNW.
11. Drużyna zostanie zakwalifikowana do rozgrywek po spełnieniu wszystkich wymogów organizatora określonych w niniejszym Regulaminie.
12. Ostateczna lista Drużyn uczestniczących, system rozgrywek i terminarz zostanie podany na stronie internetowej www.paintball.azs.umcs.pl, po zamknięciu listy zgłoszeniowej.
13. Udział w rozgrywkach jest płatny. Kwota wpisowego do zawodów to 280 zł brutto od osoby. Opłaty można dokonać przelewem na konto 71 1140 1094 0000 5556 3300 1032 tytułem „opłata za udział w Pucharze ZG AZS w paintballu”. W celu otrzymania faktury vat za opłatę za udział należy przesłać dane do faktury na adres paintball@azs.umcs.pl.
14. Opłata wpisowa jest zwrotna wyłącznie w sytuacji rezygnacji z uczestnictwa w lidze minimum 7 dni przed rozpocząciem rozgrywek lub nie zgłoszenia się minimalnej liczby drużyn tj. 5. W innych sytuacjach organizator zastrzega sobie prawo do braku mozliwości zwrotu opłaty wpisowej.
Rozdział V ZASADY
- ALP składa się z turniejów podzielonych na mecze, które będą składały się z trzech gier według scenariuszy wylosowanych przed rozpoczęciem danej rozgrywki przez sędziego zawodów.
- Jeden mecz składa się z 3 gier o różnych scenariuszach, wylosowanych przed rozpoczęciem zawodów. Zwycięzcą meczu zostaje ta drużyna, która wygra więcej gier.
- System rozgrywek do rozgrywek ALP jest dostępny na stronie www.paintball.azs.umcs.pl w zakładce „O ALP”. Ostateczny system rozgrywek na rok 2018 zostanie ustalony po zamknięciu zgłoszeń.
- Każdy zawodnik w ramach jednego meczu otrzyma pełny sprzęt niezbędny do bezpiecznej gry tj. maskę ochronną, rękawice(opcjonalnie), bluzę oraz spodnie, marker z pełnym osprzętem.
- Gracz zostaje wyeliminowany z gry na podstawie:
a) trafienia kulką przeznaczoną do gry w paintball, pozostawiającą ślad farby lub ewidentnym sygnale informującym o trafieniu.
b) własnej deklaracji o wyłączeniu z gry, która raz podjęta nie może być cofnięta.
- Trafienie uznaje się za zaliczone jeżeli kulka trafi w ciało, mundur (w tym maskę, buty lub rękawice) lub broń gracza. Do trafienia nie zalicza się rykoszetów innych śladów farby nie pochodzących z bezpośredniego trafienia zawodnika.
- Gracz wyeliminowany z gry nie zdejmując maski podnosi wolną rękę wyprostowaną do góry, drugą ręką, trzymającą marker, opuszcza lufę karabinka ku ziemi i w ten sposób możliwie szybko i możliwie najkrótszą drogą opuszcza pole gry.
- Mecz zostaje zweryfikowany, jako przegrana bez gry (walkower), w przypadku gdy:
a) Drużyna nie stawi się na pięć minut przed rozpoczęciem meczu,
b) w Drużynie grają zawodnicy nieuprawnieni do gry lub grają pod fałszywym nazwiskiem,
c) zaistnieją jakieś okoliczności, które z winy którejś z Drużyn uniemożliwiają przeprowadzenie zawodów lub rozegranie ich do końca.
Rozdział VI BEZPIECZEŃSTWO I DYSCYPLINA
- Każdy z uczestników przed rozpoczęciem gry zostaje dodatkowo przeszkolony w zakresie bezpieczeństwa oraz zapoznaje się z funkcjonowaniem sprzętu i podpisuje „Oświadczenie uczestnika rozgrywek” otrzymane od koordynatora zadania.
- Przebywając na polu gry zawodnicy są bezwzględnie zobowiązani do noszenia masek ochronnych, które mogą zostać zdjęte poza polem, w wyznaczonym, bezpiecznym miejscu.
- Karabinki w pozycji odbezpieczonej mogą pozostawać jedynie na polu gry.
- Gra powinna zostać natychmiast przerwana na każdy sygnał sędziego lub w przypadku zauważenia na polu osoby postronnej lub osoby ze zdjętą maską.
- Minimalna odległość z której wolno oddać strzał do gracza wynosi 3 metry. W sytuacji kiedy gracze znajdują się w odległości bliższej niż 3 metry, sygnał informujący o odniesieniu obrażenia ustala się indywidualnie przed rozpoczęciem danego meczu.
- Zabrania się strzelania do przedmiotów, zwierząt lub osób nie biorących udziału w grze.
- Kategorycznie zabrania się strzelania poza polem gry.
- Zabronione jest strzelanie używanymi kulkami, kulkami znalezionymi, zabrudzonymi, mokrymi czy też niewiadomego pochodzenia.
- Na polu gry mogą przebywać tylko osoby biorące udział w grze i sędziowie.
- W przypadku stwierdzenia niesprawności sprzętu, wyczerpania gazu czy też wystrzelania całej amunicji zawodnik opuszcza pole gry i udaje się do wyznaczonego wcześniej miejsca.
Rozdział VII POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Organizator zapewnia ochronę danych osobowych zgodnie z wymogami ustawy z dn. 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 z późniejszymi zmianami).
- Koordynator zadania ma prawo odmówić zaakceptowania nazwy Drużyny w przypadku gdy jest ona obraźliwa, wulgarna lub ma negatywne konotacje.
- Koordynator zadania po uzgodnieniu z organizatorem ma prawo dokonać wszelkich odstępstw od postanowień niniejszego regulaminu w drodze jednostronnej decyzji.
- Organizator nie odpowiada materialnie za rzeczy ani przedmioty zawodników znajdujące się na polu paintballowym AZS ARENA.
- Zawodnicy ponoszą odpowiedzialność za szkody materialne powstałe z ich winy. Za egzekucję roszczeń z tytułu strat materialnych odpowiada kapitan Drużyny.
- Zawodnicy oraz trenerzy i opiekunowie zobowiązani są przestrzegać niniejszego Regulaminu.
- Za wszelkie kontakty Drużyny z koordynatorem zadania odpowiada kapitan Drużyny.
- Organizator zastrzega sobie prawo do nieodpłatnego wykorzystania materiałów audiowizualnych, zrealizowanych podczas rozgrywek ALP, a w szczególności zdjęć, materiałów filmowych, nagrań dźwiękowych przedstawiających uczestników w celach informacyjnych i promocyjnych.